Шайхлисламова А.И. » 06 апр 2013, 08:39
Ләйсән Марат кызы! Замана укытучы алдына һәрьяктан үскән камил шәхес тәрбияләү бурычын куя икән, димәк, аның укучысы матур, эзлекле итеп сөйләшә, аралаша да белергә, кыскасы, сөйләм культурасына ия булырга тиеш. Сөйләм аһәңле, үтемле һәм аңлаешлы булсын өчен, һәр сүздә куелырга тиешле басым үз урынында булырга тиеш. Бары тик шул очракта гына сөйләм яңгырашына ирешеп була.
Беркемгә дә сер түгел: замана укучысының күп өлеше китап укымый, татар телендәге тапшыруларны карамый, матбугат белән кызыксынмый. Ә гаиләдә әби – бабасы, әти – әнисе, туган – тумачалары белән “вата – җимерә” татарча сөйләшүчеләрне һич аңлап булмый. Мондый шартларда, табигый, укучыны матур итеп сөйләшергә, фикер төгәллегенә, басымны дөрес итеп куярга өйрәтү эше укытучы җилкәсенә төшә. Минемчә, сез бүгенге заман укытучысы дәрәҗәсенә ирешкәнсез. Сезнең укучыларыгыз арасыннан, сездән үрнәк алып, киләчәктә татар теле укытучысы һөнәрен сайлаган укучыларыгыз бармы?